نمایندگی فروش لوله واتصالات پلی اتیلن شوش دانیال

فروش وجوش لوله پلی اتیلن از سایز 16 mm تا 630mm آبرسان کرخه

نمایندگی فروش لوله واتصالات پلی اتیلن شوش دانیال

فروش وجوش لوله پلی اتیلن از سایز 16 mm تا 630mm آبرسان کرخه

اموزش جوش پلی اتیلن

جمعه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۱۴ ب.ظ

آبرسان کرخه ( دیلمی )

 09166408394_09120121106_09169483822

جوشکاری لوله و اتصالات پلی اتیلن پارس اتلین کیش به روش لب به لب (Butt Fusion) را  کاملاً تشریح خواهیم نمود و نحوه جوش لوله پلی اتیلن و اتصالات و دیگر لوله های پلی اتیلن با ابعاد و فشار‌های مختلف را با نمودار توضیح میدهیم.


یکی از مهمترین نکات و مسائلی که در اجراء شبکه لوله‌های پلی اتیلنی قابل توجه است، نحوه جوشکاری لوله ها و اتصالات می باشد. جوشکاری لوله ها و اتصالات به دو صورت الکترو فیوژن (Electro Fusionn) و لب به لب (Butt Fusionn) صورت می پذیرد . البته روش های دیگری نیز وجود دارد که کمتر رایج می باشد و کاربرد فراوان ندارد.

 

 


روش جوشکاری لب به لب (Butt Fusion) در این متن آموزش داده خواهد شد، با وجود اینکه  جوشکاری لب به لب لوله ‌های پلی اتیلن پارس اتیلن کیش در مقام مقایسه با جوشکاری لوله های فلزی بسیار ساده و سریع است . به همین دلیل ، آموزش صحیح جوشکاری و رعایت شرایط آن دارای اهمیت بسیاری است.

دستگاه جوش لوله پلی اتیلن برای انجام عملیات اتصال بایستی به فردی سپرده شود که  روش و دستورالعمل استفاده از دستگاه را کاملاً بداند و ثانیاً شرایط اماده سازی لوله ها و بازرسی های چشمی را بشناسد و ثالثاً دستورالعمل انجام جوشکاری لب به لب را به ترتیب رعایت نماید.

راهنمای جوش لوله پلی اتیلن سعی بر این دارد نکات مهمی در رابطه با بازرسی چشمی  جوشکاری و مشخصات ظاهری جوش ارائه گردد. علاوه بر آن ، به شرح کامل بهره برداری از دستگاه جوشکاری پرداخته می شود و توصیه های خاص در زمینه بهره برداری و ایمنی ارائه میکند.


عناوین اصلی راهنمای جوشکاری لوله پلی اتیلن شامل موارد ذیل است :

• مقدمه

• روش جوشکاری لب به لب

• مراحل جوشکاری لب به لب

• توصیه‌های مهم در جوشکاری لب به لب

• بهره برداری از دستگاه جوشکاری

• ایمنی در هنگام جوشکاری لوله پلی اتیلن

• جداول جوشکاری لب به لب


 لوله و اتصالات الزاما باید در یک کارخانه تولید گردد در غیر این صورت محل جوش و  اتصال دچار ترک و شکستگی میگردد


• فقط لوله هائی را می توان تحت این نوع جوشکاری قرار داد که اولاً از نظر قطر و ضخامت برابر باشند و ثانیاً از نظر جنس کاملاً یکسان باشند.

• قبل از هر جوش ، بایستی سطوح اتو کاملاً تمیز شود . بدین منظور لازم است قبل از جوشکاری اصلی لوله ها ، یک بار جوش آزمایشی (Dummy Join) صورت گیرد.

• همواره صحت عملکرد ترموستات مربوط به اتو از طریق ترمومترهای دقیق دیجیتالی کنترل شود تا اطمینان حاصل شود دمای مورد نظر در اتو تامین می گردد.

• بجز مواقعی که اتو در بین دو لوله قرار دارد، همواره این وسیله بایستی در غلاف مربوطه نگهداری شود تا از جریان باد، گرد و خاک و خرابی محافظت شود.

• همواره لازم است دو سر لوله های مورد جوشکاری که خارج از دستگاه هستند بوسیله درپوش های مربوط (Cap) پوشیده شوند تا از جریان سریع هوا و کوران جلوگیری شود، چون در غیر اینصورت سریع سرد می شوند و معیوب خواهند بود.

• بهتر است در زیر دستگاه جوشکاری بستر مناسب و تمیزی پهن شود تا آلودگی و ذرات مزاحم محیط اطراف مانع کار نگردند. 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۱۵
سعید زارع دیلمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی